Automatisk fakturering av företagsbesök på ÅVC
Från och med 1 januari 2025 startar vi med automatisk fakturering för alla som kör företagsregistrerade fordon vid sitt besök på Långskogens återvinningscentral. Detta system kommer ersätta de nuvarande företagsbiljetterna.
Besöket registreras automatiskt, vilket görs med sensorer som läser av registreringsnumret. Därefter skickas en faktura automatiskt till verksamhetens registrerade adress. Uppgifterna hämtas från Transportstyrelsens fordonsregister.
Vad behöver vi göra inför besök på Långskogens Återvinningscentral?
Som företag, förening eller verksamhet behöver ni informera er personal om den nya automatiska faktureringen. När ni besöker oss - kontakta personal om ni:
- Vill märka fakturan med exempelvis referensnummer eller ordernummer.
- Ska lämna kostnadsfritt avfall eller privat avfall med en företagsbil/leasingbil. Det är viktigt att kontakta oss innan ni lastar av för att inte bli fakturerade.
- Gör entreprenadjobb inne på anläggning.
Fakturafrågor
Filipstads kommun samarbetar med Svea bank som ansvarar för faktureringen. För frågor gällande fakturor ber vi er kontakta Svea Bank, du hittar deras kontaktuppgifter på fakturan.
Om du har övriga frågor kan du skicka dem på email till: teknikochservice@filipstad.se