Om upphandlingar

Vår ambition från kommunens sida är att finnas till som ett stöd kring hur ni lämnar era anbud och vi genomför därför utbildningar vid olika tillfällen.
Det finns många lagar och regler som styr hur kommuner får göra inköp.
Har ni frågor är ni varmt välkomna att ta kontakt med oss på Upphandlingsenheten.
Så lämnar du anbud
Efter 1 januari 2017 är det krav på elektronisk anbudsgivning. Här kan du se en film om hur leverantörer ska lämna anbud i upphandlingssystemet TendSign.
Anbud skall lämnas elektroniskt.
Hämta hem förfrågningsunderlag
Du kan läsa om Filipstads kommuns (org.nr: 212000-1876) aktuella upphandlingar, hämta hem förfrågningsunderlag, se frågor och svar, samt skapa anbud elektroniskt via vårt upphandlingssystem.
Förfrågningsunderlag för aktuella upphandlingar>>>
Användarkonto
För att skicka in ett anbud via datorn behöver du skapa ett användarkonto i TendSign. Tjänsten är kostnadsfri och du har möjlighet att lämna in anbud i vilka upphandlingar du vill.
Frågor gällande registrering av användarkonto hänvisas till supporten på Visma/TendSign.